Funkcjonalna Ortonomia i Integracja

FOI oznacza „Funkcjonalną Ortonomię i Integrację” jest holistyczną koncepcją terapii manualnej. Opiera się na praktycznym doświadczeniu ponad 25 lat i ponad 150 000 udokumentowanych zabiegów.

Metoda FOI zakłada, że wszystkie stawy w ciele są połączone, a ciało reaguje mechanizmem kompensacji. Kompensacje te, są rozłożone na całe ciało i są zgodnie z opracowanym przez FOI systemem. Ból i dysfunkcja pojawiają się tam, gdzie organizm nie jest w stanie utrzymać stanu równowagi. Jednak przyczyna tegoż stanu często znajduje się w innym obszarze ciała. FOI to nie tylko szukanie objawów, lecz w szczególności czynników, które je wywołują.

Terapia FOI jest niezwykle przyjemną metodą dla pacjentów w medycynie manualnej. Dzięki spokojnym oscylacyjnym ruchom i delikatnemu ukierunkowanemu naciskowi, leczymy bezboleśnie i bez przeciwwskazań, uwalniając napięcia i blokady. Stosując koncepcję terapii , możemy uzyskać pozytywne zmiany w naszym ciele i znacząco zredukować ból i dyskomfort już po kilku zabiegach FOI.

Koncepcja FOI skierowana jest dla wszystkich osób odczuwających dolegliwości fizyczne często połączone z bólem tj.; bóle pleców, promieniowanie, blokady, napięcia mięśniowe, bóle głowy, bóle przeciążeniowe powstające na skutek ciężkiej pracy, stany po wypadkach komunikacyjnych. Przede wszystkim pacjenci, których bóle są trudne do zdiagnozowania i leczenia, gdyż przyczyną może być oddalona w ciele struktura wywołująca dane objawy i trudności.

Indywidualizacja potrzeb pacjenta jest sprawą priorytetową w czasie leczenia. Wywiad z pacjentem a następnie badanie ciała pozwalają ustalić przyczynę. Istotną częścią terapii jest omówienie przez terapeutę problemu, uświadomienie i zapoznanie pacjenta z wiedzą na temat terapii.

Więcej informacji o FOI na www.funktionelle-integration.de