Chiropraktyka

Chiropraktyka metoda dr Ackermanna- szwedzki lekarz, dr med. chirurg ortopeda, Wilhelm P. Ackermann, jest twórcą najbardziej komplementarnej metody z zakresu diagnostyki i techniki leczenia manualnego.

To niesamowicie skuteczna, a zarazem kompletna metoda leczenia manualnego kręgosłupa i stawów obwodowych. Szybka i dokładna diagnostyka pozwala na precyzyjne ukierunkowanie terapii na schorzenia pacjenta. W chiropraktyce wykorzystuje się głównie techniki manipulacji. Są to krótkie, precyzyjne impulsy używane w celu odblokowania stawów obwodowych i kręgosłupa. 50-letnie doświadczenie w leczeniu manualnym pozwala na diagnozowanie i skuteczne postępowanie chiropraktyczne dokładnie tam, gdzie jest to wymagane, uzyskując zamierzony efekt w ciągu jednego lub kilku zabiegów, znacznie łagodząc lub usuwając dyskomfort i ból.

Zaburzenia ruchu, wady postawy, a także wiele symptomów sugerujących problemy narządów wewnętrznych, mogą być następstwem zmian i przemieszczeń w układzie ruchu, a zwłaszcza w kręgosłupie. Pojawiające się napięcia i przykurcze mięśni, w połączeniu z osłabieniem ich siły, prowadzą do zmian w tkance mięśniowej, powstawania bólu wraz z stanem zapalnym oraz niedotlenienia. Procesy te pociągają za sobą zmiany chorobowe tj. szeroko rozumiane dolegliwości kręgosłupa, bóle głowy i szyi, mrowienia i zaburzenia czucia, zawroty głowy, zaburzenia wzroku i słuchu, przepukliny krążka międzykręgowego, rwa kulszowa, rwa ramienna, bóle miednicze i wiele innych.

Chiropraktyka ukierunkowana wg Ackermanna daje ogromne możliwości leczenia różnych schorzeń. Niewątpliwą zaletą tej metody jest jej efektywność i bezbolesne zabiegi. Często wystarczający jest jeden zabieg, aby odblokować uciskane struktury włókien nerwowych i zredukować uciążliwy ból towarzyszący nam od miesięcy, przywrócić sprawne funkcjonowanie układu ruchu jak i całego organizmu.

Więcej informacjo o Metodzie Ackermanna na: www.ackermann-institutet.se